Contact met Vaartland.nl

 

Privacy Statement

Privacy Policy – Vaartland.nl

De ‘juridische gronden’ voor het gebruik van uw gegevens

Volgens de privacywetgeving dient Vaartland.nl uit te leggen wat de ‘juridische gronden’ zijn om uw gegevens te gebruiken. We hebben uw gegevens nodig vanwege de contractuele afspraken tussen u en Vaartland.nl, zoals uw aankoop van een auto of uw eventuele recht op garantie. Dit is het geval bij:

• Online bestellen of kopen in de showroom
• Aflevering
• Onderhoud & reparatie
• Contact met ons Klanten Contact Center (KCC) en Klantenservice

Daarnaast kunnen we uw gegevens gebruiken bij ‘gerechtvaardigd belang’. Dat betekent dat we al onze klanten de meest optimale, persoonlijke service willen verlenen. Hierbij denken we altijd aan uw privacy. Dit geldt voor:

• Reviews & klanttevredenheidsonderzoek
• Contact met ons KCC
• Bezoek van de Vaartland.nl-website
• Account Mijn Vaartland.nl
• Nieuwsbrief & e-mail
• Persoonlijk advies
• Acties
• Social media
• Bezoek aan onze showrooms

We kunnen ook een wettelijke verplichting hebben om uw gegevens te gebruiken, bijvoorbeeld wanneer we fraude vermoeden. Daarnaast heeft u ons zelf toestemming gegeven om uw gegevens te gebruiken, zoals wanneer u zich aanmeldt voor de nieuwsbrief. 

Toegang tot uw gegevens

We geven uw gegevens alleen door aan andere partijen wanneer dat nodig is voor onze dienstverlening. Het betreft dan deze partijen: bezorgpartners, leveranciers of reparateurs,  betaalpartners, IT-dienstverleners en partijen die onze reviews verzamelen. Onze bezorgpartner moet tenslotte uw auto afleveren op het juiste adres en het is prettig als u reparatie moet laten uitvoeren binnen de garantietermijn, dit snel en eenvoudig opgelost kan worden. 

Partijen zoals data management-platforms, media- en advertentiebureaus en onderzoeksbureaus komen in beeld zodra we u persoonlijk advies willen geven of gerichte advertenties laten zien, bijvoorbeeld op basis van uw interesse in bepaalde auto. In verdachte situaties zijn we verplicht om klantgegevens te delen met overheidsinstanties.

De partijen die van ons toegang krijgen tot uw gegevens, mogen deze alleen gebruiken om u een dienst te leveren namens Vaartland.nl. Tenzij ze zelf verantwoordelijk zijn voor het verkrijgen en beschermen van uw gegevens. Sommige cookie-ontwikkelaars hebben toegang tot de gegevens die cookies op onze website verzamelen. U leest hier meer over in ons cookiestatement en het privacy beleid van deze partijen. We verkopen uw gegevens nooit aan derden.

Opslag gegevens

We slaan uw gegevens op in verschillende databases. We hanteren altijd strenge beveiligingsmaatregelen. Gegevens worden altijd opgeslagen binnen de Europese Unie. In het uitzonderlijke geval dat klantgegevens worden doorgegeven naar landen buiten de Europese Unie, zorgen we ervoor dat uw privacy op een passende manier beschermd blijft. 

Looptijd opslag gegevens

We bewaren en gebruiken uw gegevens niet langer dan noodzakelijk. Daarna verwijderen we alle data die we van u hebben. Of we gebruiken uw gegevens anoniem, omdat we bepaalde data nodig hebben voor interne analyses en rapportages.Hoe werkt dat in de praktijk? We houden bepaalde termijnen aan, waarna we de gegevens verwijderen. Dit zijn ze:

• Opgenomen telefoongesprekken verwijderen we standaard na 180 dagen tenzij we een wettelijke verplichting hebben om een gesprek langer te bewaren.
• Camerabeelden van onze winkels bewaren we niet langer dan 4 weken. Tenzij we iets verdachts zien dat we verder moeten onderzoeken of de beelden langer bewaard moeten worden vanwege een andere wettelijke verplichting.
• Inactieve klantaccounts verwijderen we na 7 jaar. Na die periode gebruiken we uw gegevens alleen anoniem, voor interne rapportages.
• Van de Belastingdienst moeten we onze administratie met uw factuur-, betaal- en bestelgegevens 7 jaar bewaren. Daarna gebruiken we alleen anonieme gegevens voor interne rapportages.
• Als u uw auto via Vaartland.nl laat repareren of vervangen, bewaren we uw melding en contactgegevens 7 jaar. Daarna gebruiken we deze gegevens alleen anoniem, voor interne rapportages.
• Wanneer u een Service Garantiepakket heeft aangeschaft bewaren we het contract 10 jaar. Na die periode gebruiken we geanonimiseerde gegevens voor interne rapportages.
• Als u zich heeft ingeschreven voor de nieuwsbrief of toestemming heeft gegeven voor het ontvangen van gepersonaliseerde berichten, dan bewaren we die toestemming 5 jaar lang. Ook als u op een gegeven moment beslist dat u de nieuwsbrief of gepersonaliseerde berichten niet meer wilt ontvangen, bewaren we het intrekken van uw verzoek. De mails die u van ons ontvangt, bewaren we niet langer dan 2 jaar. Na die periode gebruiken we de gegevens alleen anoniem, voor interne rapportages.
• Gegevens die we gebruiken om fraude te voorkomen bewaren we 20 jaar. 

Uw rechten

Uiteraard blijft u de baas over uw gegevens. Wilt u inzage krijgen in uw persoonsgegevens en een kopie ontvangen? Of wilt u uw gegevens wijzigen, verwijderen, gebruik beperken of  e-mailvoorkeuren aanpassen? Geen probleem. U kunt dit zelf doen in uw Mijn Vaartland.nl-account. Of u laat het ons weten per post of e-mail. Op die manier kunt u ook bezwaar maken tegen het gebruik van uw  gegevens voor marketingdoeleinden of aangeven dat u vindt dat uw privacy zwaarder weegt dan ons belang. In dat geval bekijken we de situatie opnieuw.

Uitschrijven voor de nieuwsbrief is eenvoudig. Dat doet u via de link onderaan de nieuwsbrief zelf. En wilt u geen cookies meer? Ook dat kunt u zelf regelen. Lees in ons cookiestatement hoe u dat doet.

We willen zeker weten dat u degene bent die u beweerd te zijn. Daarom kunnen we aanvullende informatie van u vragen om uw identiteit vast te stellen. Dat doet Vaartland.nl ook bij onduidelijke verzoeken.

Vragen en klachten

Voor vragen of klachten over uw gegevens en de bescherming van uw privacy kunt u contact opnemen met de het Klantenservice klantenservice@vaartland.nl.

Schrijven: Vaartland.nl, Postbus 83  2820 AB Stolwijk, t.a.v. Klantenservice

Verantwoordelijkheid gegevens?

Vaartland.nl is verantwoordelijk voor uw gegevens.

Hierbij onze gegevens; KvK-nummer: 70491976 BTW-identificatienummer: NL858341736B01

U kunt ons bereiken op: Mailen: klantenservice@vaartland.nl

Schrijven: Postbus 83 2820 AB Stolwijk, t.a.v. Klantenservice

Reviews & klanttevredenheidsonderzoek

Om te controleren of u tevreden bent, sturen we u een mail of bericht via social media om uw tevredenheid te meten. Wij vinden het fijn om te weten wat er beter kan en voor andere klanten is het handig om te bepalen of zij hun auto bij ons willen kopen.

We mailen u bijvoorbeeld voor een klanttevredenheidsonderzoek over de aflevering van uw auto of om te vragen hoe goed onze klantenservice uw klacht heeft afgehandeld. We kunnen u ook per mail vragen om een review achter te laten over uw laatste aankoop. Of u krijgt persoonlijke tips en informatie over auto.Wil u deze e-mails liever niet ontvangen? Geen probleem, u kunt zelf uw e-mailvoorkeuren aanpassen in Mijn Vaartland.nl. Of u afmelden met de afmeldlink in de mails. Gaat dat niet goed? Onze medewerkers van de klantenservice helpen u graag verder.

Meer info over de Klantenservice

Cookies

We willen onze website zo optimaal mogelijk laten werken en elke dag een beetje beter maken. Daarom meten we het gedrag van onze bezoekers aan de hand van cookies. We meten bijvoorbeeld het bekijken van pagina's, inzoomen op producten of het klikken op links. Natuurlijk gaan we correct met uw gegevens om.Wilt u meer weten over cookies of uw instellingen aanpassen? Bekijk onze cookie-pagina.

Social Media

U kunt met ons tweeten, facebooken en chatten. Ook vinden we het fijn als u onze filmpjes bekijkt op Youtube of ons liket op Facebook. We tonen u nuttige advertenties op social media over onze nieuwste producten of aanbiedingen op basis van uw interesses. Dit gebeurt met behulp van cookies. We delen nooit ons klantenbestand direct met Facebook, Twitter of andere sociale media.

U kunt met uw Facebook-account inloggen in uw Mijn Vaartland.nl - account. Zo hoeft u niet nóg een wachtwoord te onthouden en worden uw gegevens automatisch ingevuld. Ook kunt u, uw Mijn Vaartland.nl account koppelen aan uw Facebook-account. Er verandert niets aan de bestaande gegevens in uw Mijn Vaartland.nl-account, we vullen alleen gegevens aan die we missen.

Facebook-gegevens

Als u voor het eerst bij ons inlogt met Facebook, vragen we u toestemming om uw publieke Facebook-profiel in te zien. Dit zijn alle gegevens die volgens uw Facebook-instellingen op ‘publiek’ staan, zoals naam, locatie en adres. 

Deze gegevens gebruiken we om uw Mijn Vaartland.nl-account compleet te maken. We zullen nooit een bericht op de tijdlijn plaatsen of iets naar vrienden sturen. Facebook kan overigens de gegevens in het Mijn Vaartland.nl-account niet inzien.

U kunt uw Facebook-gegevens en Mijn Vaartland.nl-account loskoppelen in de Facebook-instellingen. 

Contact met Vaartland.nl
Kan ik je helpen?

Je kunt ons bereiken op ons telefoonnummer: 0182-343731

Bereikbaarheid

Veel gestelde vragen

Team Vaartland.nl