Klantenservice

Vaartland.nl werkt graag transparant. We streven ernaar om zo helder mogelijk te zijn over onze diensten. Zodat u vooraf exact weet wat u van ons mag verwachten. In onderstaande rubrieken vindt u antwoorden op de meest gestelde vragen. Mocht u toch nog vragen hebben, dan horen wij dat graag. Onze medewerkers van het Klant Contact Centrum zijn bereikbaar op bovenstaand telefoonnummer of u kunt een e-mail sturen naar info@vaartland.nl.

Mocht u ontevreden zijn over onze service of onverhoopt problemen hebben met uw auto, geeft u ons dan de mogelijkheid uw probleem op te lossen. U kunt hiervoor altijd uw verkoopadviseur benaderen en/of een e-mail sturen naar ons Klant Contact Centrum via klantenservice@vaartland.nl. Om u snel van dienst te kunnen zijn is het handig dat u de vestiging en het kenteken van de auto in uw e-mail aangeeft.

Ik heb interesse in een auto? Kan ik deze auto bekijken op een vestiging bij mij in de buurt?

Indien u een auto wilt kopen via één van onze vestigingen, werkt het als volgt.

U neemt contact op met de vestiging bij u in de buurt. Samen met de verkoopadviseur neemt u de auto door tot in de details. Indien de auto al op deze vestiging staat kunt u meteen een afspraak maken voor een proefrit. Staat de auto op een andere vestiging dan kunt u een (voorlopige) koopovereenkomst tekenen waarna Vaartland.nl de auto voor u reserveert en transporteert naar de vestiging van uw voorkeur. Zodat u de auto kunt bekijken en een proefrit maakt voordat u definitief overgaat tot aankoop.

We hanteren een aantal regels;

- de prijs van de occasion bedraagt meer dan € 3000,-.

- indien het een Jackpotaanbieding betreft, is de auto alleen te koop vanuit de vestiging waar de auto op voorraad staat. 

Indien u een auto online wilt kopen is er een andere procedure.

Via de website selecteert u de auto om online te kopen. Nadat u uw gegevens heeft ingevuld en heeft aangegeven dat u de auto graag vooraf op een vestiging wilt bekijken, vragen wij u om een aanbetaling van € 250,- of indien gewenst het volledige bedrag te voldoen. Vervolgens nemen wij binnen een werkdag contact met u op om een afspraak te maken voor een bezichtiging.

 

Waar komen de auto's van Vaartland.nl vandaan?

De voorraad van Vaartland.nl komt van merkdealers uit binnen- en buitenland, leasemaatschappijen en particulieren. Vaartland.nl is de grootse occasion dealer van Nederland. Jaarlijks worden er duizenden occasions aangekocht en verkocht. 

 


De occasion die ik zoek, komt niet overeen met het aanbod, wat zijn de mogelijkheden?

Onze inkopers proberen zo goed mogelijk in te kopen op basis van de wensen in de markt. Zij kunnen in ieder geval direct voor u aan de slag. Stuur dan uw zoekopdracht naar klantcontactcentrum@vaartland.nl. Vaartland.nl heeft wekelijks tientallen nieuwe occasions binnen haar voorraad, dus bekijk regelmatig onze website. 


Kan ik de voorraad bekijken van één bepaalde vestiging?

Ga naar het overzicht van de vestigingen en kies de vestiging bij u in de buurt. Binnen de vestigingspagina kunt u middels de knop [Bekijk hier de voorraad] snel en eenvoudig de actuele voorraad van deze vestiging bekijken.

 


Verkoopt Vaartland.nl auto's met een WOK-melding?

Vaartland.nl verkoopt geen auto's met een WOK-melding.

 

Wat is het verschil tussen een BTW en Marge auto?

Voor een particulier is er geen verschil. BTW of Marge is van toepassing voor mensen die een auto zakelijk aanschaffen. Als u BTW plichtig bent, bijvoorbeeld als zelfstandig ondernemer, heeft u bij een BTW auto de mogelijkheid om de BTW van het aankoopsom terug te vorderen. Bij een Marge auto is dat niet meer mogelijk. Overigens zijn al onze auto’s inclusief de BTW geprijsd, tenzij anders vermeld.

Hoe verloopt het online koopproces?

Nadat u op onze website een auto heeft gekozen, doet u een aanbetaling van € 250,- via iDeal of Bitcoins. Vaartland.nl reserveert uw auto waardoor u zeven dagen de tijd heeft om de verzekering en eventuele financiering te regelen. Indien u graag uw huidige auto aan Vaartland.nl verkoopt, kunt u dat eenvoudig regelen op onze website. U kunt vervolgens kiezen op welke locatie wij uw auto afleveren. Dat kan in een van onze vestigingen of bij u thuis. Bij de aflevering wordt de auto op uw naam gezet nadat Vaartland.nl het volledige aankoopbedrag heeft ontvangen. Vervolgens start uw 'Proefreis' en heeft u 14 dagen om de auto in het dagelijks gebruik te ervaren. Indien u tijdens de 'Proefreis' besluit om de auto niet te houden en u heeft minder dan 500 kilometer gereden, dan levert u de auto weer in bij Vaartland.nl en krijgt u het aankoopbedrag terug.

Ik wil de auto eerst bezichtigen, kan dat?

Indien u de auto graag eerst in het echt wilt ervaren, bent u altijd welkom in een van onze vestigingen. U kunt vooraf een afspraak maken voor een korte proefrit. Vervolgens kunt u kiezen of u de auto wilt kopen via de vestiging of online via onze website.

Waarom online een auto reserveren?

Om er zeker van te zijn dat niemand anders uw droomauto koopt, kunt u een reservering maken. Indien u kiest voor online kopen kunt u de auto reserveren middels een aanbetaling van €250,- via iDeal op onze website. 

Na de reservering en aanbetaling besluit ik om af te zien van de aankoop, kan dat?

Indien u heeft aanbetaald maar u besluit om de auto niet te kopen, ontvangt u de aanbetaling terug. Deze wordt teruggestort op uw bankrekening.

Wat is een 'Proefreis'?

De 'Proefreis' van Vaartland.nl is een nieuwe manier om uw online gekochte auto te ervaren. Nadat uw auto is betaald afgeleverd heeft u twee weken de tijd om gedurende maximaal 500 km uw nieuwe auto te ervaren. Volgens ons de beste manier om te ontdekken of uw nieuwe auto ook echt bij u past. Indien u tijdens de 'Proefreis' besluit om de auto niet te houden, dan koopt Vaartland.nl uw auto terug en ontvangt u het aankoopbedrag retour mits er minder dan 500 KM mee is gereden. Uiteraard dient de auto in dezelfde staat te verkeren als bij het moment van verkoop. 

Hoe kan ik gebruik maken van een 'Proefreis'?

De 'Proefreis' is een extra dienst die Vaartland.nl exclusief aanbiedt wanneer u uw auto online koopt. Indien u er de voorkeur aan geeft om uw auto via een van onze vestigingen te kopen kunt u gebruik maken van een uitgebreide proefrit.

Wat is het verschil tussen een 'Proefrit' en een 'Proefreis'?

Een 'Proefrit' is een korte rit om een indruk te krijgen van de auto.

Een 'Proefreis' is een uitgebreide kennismaking met uw nieuwe auto. U heeft 14 dagen om de auto te ervaren in uw dagelijks gebruik.

Wat zijn de kosten van een 'Proefreis'? 

De 'Proefreis' is een gratis service van Vaartland.nl als promotie voor het online kopen van een auto. Na aflevering van uw nieuwe auto start de 'Proefreis' van 14 dagen.

Hoe maak ik gebruik van mijn recht tot teruggave tijdens de 'Proefreis'?

Als u tijdens de 'Proefreis' besluit om de auto terug te verkopen aan Vaartland.nl, neemt u contact op met onze klantenservice. Zij overleggen met u waar en wanneer u de auto kunt inleveren. De auto wordt nagelopen en gecontroleerd voor inname. U ontvangt ter plaatse een vrijwaringsbewijs en het aankoopbedrag wordt teruggestort op uw rekening.

Ik wil de auto na afloop van de 'Proefreis' teruggeven, is dit mogelijk?

De 'Proefreis' geldt voor een periode van 14 dagen met een maximum van 500 gereden kilometers. Na deze 14 dagen is uw 'Proefreis' verlopen. U kunt  de auto ter verkoop aanbieden aan Vaartland en ontvangt een passend voorstel.


Kan ik de auto eerst bekijken (en een korte proefrit maken) als ik online koop?

Indien u graag uw online gekochte auto vooraf wilt bekijken om alvast een korte proefrit te maken, dan is dat geen probleem. Er zijn een aantal mogelijkheden;

- U maakt een proefrit bij aflevering aan huis. Daarna besluit u of u de auto koopt. Nadat u het volledige aankoopbedrag heeft overgemaakt wordt de auto ter plaatse overgeschreven en start de Proefreis.

- U maakt een afspraak in een van onze vestigingen voor een proefrit. We verzoeken u vriendelijk om vooraf een aanbetaling te doen van € 250,-. Na de proefrit kan uw nieuwe auto aan huis worden bezorgd of op de vestiging worden gekocht.
 

Ik wil de auto na meer dan 500 km teruggeven, is dit mogelijk?

De 'Proefreis' geldt voor een periode van 14 dagen met een maximum van 500 gereden km's. Indien u met de auto meer dan 500 km heeft gereden vervalt het aanbod van Vaartland.nl om uw auto terug te kopen tegen de door u betaalde aankoopprijs. Vaartland.nl kan de auto terugkopen en zal u, na inspectie, een passend voorstel doen.

Waar wordt mijn auto afgeleverd?

Uw online gekochte auto kan op verschillende manieren worden afgeleverd. U bepaald wat u het prettigste vindt. De aflevering kan in een van onze vestigingen plaatsvinden. Als extra service kan uw online gekochte auto ook bij u thuis worden afgeleverd.

Indien uw auto is gekocht in een van onze vestigingen, vindt de aflevering plaats in een vestiging naar keuze.

Hoe snel heb ik mijn auto in mijn bezit?

Indien u een auto koopt in een van onze vestigingen, hanteren wij een afleveringstermijn van 7 werkdagen na aankoop. In speciale gevallen kan Vaartland.nl, in overleg met de verkoopadviseur, hiervan afwijken. Op zaterdagen worden geen afleveringen uitgevoerd, omdat onze verkoopadviseurs u optimaal van dienst willen zijn en door drukte is dit vaak niet mogelijk.

Online gekochte auto's kunnen binnen 1 werkdag gereed staan voor aflevering in de vestiging waar de auto op dat moment op voorraad staat. Indien u de auto thuis wilt laten bezorgen komen daar maximaal 5 werkdagen bij.

Welke betalingsmogelijkheden biedt Vaartland.nl?

De betaling van de volledige aankoopsom moet zijn bijgeschreven op onze bankrekening voordat de aflevering plaatsvindt. Dat kan uiteraard via online bankieren. U kunt er ook voor kiezen om het gehele bedrag ter plaatse te pinnen. Houdt u er in dat geval wel rekening mee om minimaal een dag van te voren uw pinlimiet door de bank te laten verhogen.

 

Hoe kan ik de aanbetaling overmaken?

Op onze website kunt u eenvoudig uw online aankoop aanbetalen via iDeal. Nadat u een auto heeft geselecteerd en uw gegevens heeft ingevoerd, wordt u doorgestuurd naar onze iDeal omgeving. 

Waarom moet ik aanbetalen?

Door aan te betalen heeft u de zekerheid dat de auto voor u is gereserveerd. Dat geeft u de tijd om de rest van de te regelen, zoals de verzekering en een eventuele financiering. Daarnaast kunt u uw huidige auto ter verkoop aanbieden aan Vaartland.nl. Bij online gekochte auto's is de aanbetaling een vast onderdeel van het online koopproces.

Wanneer krijg ik mijn aanbetaling terug?

Indien u een aanbetaling heeft gedaan en u besluit voor de overschrijving af te zien van de aankoop, ontvangt u uw aanbetaling van Vaartland.nl terug.

Uiteraard wordt uw aanbetaling verrekend met de aankoopsom indien u niet afziet van de aankoop.

Kan ik mijn nieuwe auto ook via Vaartland.nl financieren?

Jazeker! Voor het financieren van uw auto werkt Vaartland.nl samen met verschillende specialisten. Deze bemiddelen in alle vormen van lenen, zoals een persoonlijke lening of een doorlopend krediet. Een persoonlijke lening heeft het voordeel dat u precies weet waar u aan toe bent omdat de looptijd en de rente voor de hele periode vaststaan. Een doorlopend krediet is geschikt voor iedereen met een wisselende kredietbehoefte. De financiering sluit u overigens niet bij Vaartland.nl af maar rechtstreeks bij een van onze partners. 

 

Hoe verloopt het proces?

Op onze website krijgt u een indicatie van uw financieringsmogelijkheden. Vaartland.nl stuurt deze gegevens niet door. Indien u een voorstel wilt ontvangen van een van onze partners, kunt u uw contactgegevens invullen. De desbetreffende partner neemt vervolgens rechtstreeks contact met u op.

Voor alle aanvragen via de showroom werkt Vaartland.nl samen met De Autofinancier. Indien u een aanvraag doet via onze website, heeft u de keuze uit twee specialisten. Directa biedt u de mogelijkheid om zelf alles te regelen en u heeft binnen een paar (kantoor)uren een voorstel. Yelder werkt iets traditioneler en neemt direct contact met u op.

De Autofinancier:

“Wanneer u wat wilt weten over lenen of u wilt meteen een aanvraag indienen kunt u vanuit een spreekkamer in alle rust en heel discreet met ons overleggen.Telefonisch neemt onze medewerker de vragen met u door. Dit kost even tijd, omdat wij u graag goed van dienst zijn.

Via een inventarisatie van uw gegevens, aangevuld met uw persoonlijke wensen en de te bereiken doelen gaan wij aan het werk om een interessante aanbieding te regelen. De Autofinancier levert echt maatwerk en is pas tevreden wanneer u dat ook bent."

 

Welke gegevens heeft een financierder nodig om een aanvraag te behandelen en hoe wordt dit verder afgewikkeld? 

De Autofinancier:

“Samen met u worden het aanvraag- en inventarisatieformulier ingevuld. U krijgt uitleg over de verschillende soorten leningen en wat de mogelijkheden zijn in uw situatie zodat u later niet voor verrassingen komt te staan. De uiteindelijke aanvraag stellen we gezamenlijk op, dat kan in een persoonlijk gesprek of per mail.

 

Kan ik mijn huidige auto online verkopen?

U kunt uw huidige auto altijd bij Vaartland.nl ter verkoop aanbieden. Via onze website kunt u snel en eenvoudig de gegevens van uw auto invoeren. Uw auto wordt vervolgens aangeboden aan 250 aangesloten autobedrijven. U ontvangt op werkdagen (08.00-18.00 uur) binnen 60 minuten een voorstel.

Als u een auto wenst in te ruilen via een van onze vestigingen, kunt u ter plaatse een voorstel ontvangen.

Kan ik mijn, voor verkoop aangeboden, auto terug krijgen als ik tijdens de Proefreis besluit om niet voor de nieuwe occasion te kiezen?

Wanneer u tijdens de Proefreis besluit om uw nieuwe auto te retourneren aan Vaartland.nl, zijn er twee mogelijkheden. De auto is nog niet doorverkocht en er zijn geen extra kosten gemaakt. In dat geval kunt u uw oude auto terugkopen van Vaartland.nl tegen dezelfde condities als waarvoor u deze heeft verkocht. Indien er door Vaartland.nl kosten zijn gemaakt om uw oude auto verkoopklaar te maken, worden deze kosten doorbelast.

Kan ik mijn huidige auto inruilen?

Of u nu een jonge of oude auto heeft, Vaartland.nl ruilt uw huidige auto graag in. U ontvangt bij aflevering direct een vrijwaring voor uw huidige auto. Inruilen kan niet online. U kunt alleen inruilen door een auto te kopen via een van onze vestigingen. 

Kan ik meer dan 1 auto inruilen?

In tegenstelling tot veel collega bedrijven is het bij Vaartland.nl mogelijk om meerdere auto’s op één auto in te ruilen. Neem daarvoor contact op met de vestiging bij u in de buurt. 

Kan ik ook mijn motor inruilen?

Ook het inruilen van een motor is bij Vaartland.nl mogelijk.

Koopt Vaartland.nl mijn auto als ik zelf geen auto koop?

U kunt uw auto altijd aan Vaartland.nl ter verkoop aanbieden. U hoeft hier geen afspraak voor te maken maar kom gewoon langs bij één van onze vestigingen. Houdt u er wel rekening mee dat u alle autopapieren, onderhoudsboekje en schadehistorie meeneemt. Daarnaast zullen we uw auto ook controleren op de juistheid van de kilometerstand. Indien onze inkoop het nodig acht, wordt de auto vooraf aan een technische inspectie onderworpen. Het geld wordt overgemaakt op uw bankrekening, het is niet mogelijk om contant uit te keren.

Wat is de waarde van mijn huidige auto?

Onze collega's van de afdeling inkoop kunnen u snel en eenvoudig een indicatie geven van de inruilwaarde. Op de website kunt u alle benodigde informatie invoeren inclusief foto's. Vervolgens ontvangt u op werkdagen binnen 60 minuten een passend voorstel.

Is de Internetprijs een vaste prijs?

Wanneer u kiest voor de voordelen van online kopen, maakt Vaartland.nl het u heel makkelijk. U hoeft niet meer te onderhandelen en geniet het voordeel van de  Internetprijs. De Internetprijs is inclusief het Online Service Garantiepakket. Vaartland.nl biedt een vast pakket van services voor online aangekochte auto's waardoor er geen besparingen realiseerbaar zijn die een eventuele korting mogelijk maken.

Wat is het verschil tussen de Internetprijs en de Showroomprijs?

De Internetprijs heeft een uitgebreide garantie middels het Online Service Garantiepakket. De Showroomprijs is zonder garantie en kan worden aangevuld met een van onze servicegarantiepakketten.


Hoe kan het dat Vaartland.nl meestal aanzienlijk goedkoper is dan andere dealers?

Vaartland.nl is een van de grootste occasion aanbieders van Nederland. Het grote volume aan occasions die Vaartland.nl jaarlijks inkoopt biedt aanzienlijke schaalvoordelen. Bovendien heeft Vaartland.nl als doelstelling om haar occasions snel te verkopen. Daarmee neemt Vaartland.nl genoegen met een lagere marge per auto dan collega autobedrijven. Daarnaast is Vaartland.nl ondanks haar grootte nog een echt familiebedrijf met korte lijnen. In tegenstelling tot dealers met een door de importeur voorgeschreven en jaarlijks veranderende showrooms, waarvan de kosten uiteindelijk worden doorbelast in de verkoopprijs.


Op de website van Vaartland.nl staat een andere prijs vermeld dan op een externe autoportal, hoe kan dit?

Vaartland.nl biedt op haar eigen website twee verschillende prijzen; de Showroomprijs en de Internetprijs. Op externe portalen kan slechts 1 prijs worden getoond. 


Wat is een Jackpotaanbieding?

Een Jackpotaanbieding is een eenmalige aanbieding voor een beperkte periode. U ontvangt tijdelijk een extra hoge korting op een speciale selectie van occasions. Op Jackpotaanbiedingen kan niet worden ingeruild en de prijs is exclusief een servicegarantiepakket en een APK. Uiteraard is het mogelijk om de Jackpotaanbieding tegen meerprijs met een servicegarantiepakket aan te schaffen. Er worden afleverkosten doorbelast voor alle auto's met een Jackpotaanbieding.

Waarom staan de auto's van Vaartland.nl veel goedkoper op de Duitse website Mobile.de?

Vaartland.nl adverteert met een deel van haar autovoorraad op de Duitse website Mobile.de. De prijzen op Mobile.de zijn prijzen welke van toepassing zijn voor export. Exportprijzen zijn lager dan de Nederlandse prijzen omdat een buitenlandse klant de BPM-belasting niet hoeft te betalen. Dit voordeel gaat enkel op voor buitenlandse klanten die een Nederlandse auto, van na de eerste tenaamstellingsdatum 16 oktober 2006, willen uitvoeren. Alle auto's op onze website zijn inclusief BPM en BTW geprijsd, tenzij uitdrukkelijk anders is aangegeven. Ook auto's die door Vaartland.nl zijn geïmporteerd worden op onze website geprijsd inclusief BPM en BTW, zodat u als Nederlandse consument precies weet wat uw auto kost. Import auto's zijn dan ook van dezelfde kwaliteit en voorwaarden als origineel Nederlandse auto's en uiteraard vallen ook importauto's onder onze algemene garantievoorwaarden.

Welke garanties biedt Vaartland.nl?

Online-garantiepakket

Wanneer u online een auto koopt, ontvangt u het Online-garantiepakket. Daarmee heeft u 6 maanden garantie op onvoorziene technische mankementen. Deze kunt u laten uitvoeren bij een garage naar keuze bij u in de buurt, na goedkeuring door verzekeraar Autotrust. Bovendien heeft u recht op een pechservice waarmee u wordt opgehaald binnen Nederland. Reguliere slijtage en onderhoud vallen niet binnen het Online-garantiepakket.

 

Bij aankoop via de showroom heeft u de keuze uit drie Service-garantiepakketten:

Vaartland.nl servicepakketten

 

 

Valt de 'Proefreis' ook binnen de garantie?

Als u uw auto online heeft gekocht, gaat de garantieperiode van 6 maanden gelijktijdig in met de 'Proefreis'. In het uitzonderlijke geval dat er in de 14 dagen van de 'Proefreis' een technisch mankement ontstaat, valt de reparatie binnen de garantie.

Schade rijden tijdens de 'Proefreis'?

Eventuele schade wordt gedekt door uw autoverzekering waarbij de exacte dekking en voorwaarden afhankelijk zijn van de door u afgesloten autoverzekering. Indien gewenst kan Vaartland.nl u een verzekering met volledige dekking aanbieden.
 

Hoe is mijn auto verzekerd tijdens de 'Proefreis'?

Bij aanvang van de 'Proefreis' is de auto op uw naam overgeschreven. U dient er zelf voor te zorgen dat uw auto verzekerd is. Indien u dat wenst kan Vaartland.nl u een passend voorstel doen op basis van uw wensen. 

 

Kan ik een aankoopkeuring laten uitvoeren?

Of uw auto online is aangeschaft of via een van onze vestigingen, Vaartland.nl heeft geen bezwaar tegen een aankoopkeuring. U mag zelf bepalen door welke organisatie u de aankoopkeuring laat uitvoeren. De kosten van een aankoopkeuring zijn voor uw rekening. 

 

Hoe krijg ik inzage in de onderhouds- en kilometerhistorie?

Vaartland.nl doet haar best om van al haar auto's de onderhouds- en kilometerhistorie te achterhalen. Deze informatie kunt u terugvinden in het Nationale Autorapport. 

 

Kwaliteit informatie occasion aanbod

Vaartland.nl tracht haar advertenties zo accuraat en actueel mogelijk weer te geven. Er kunnen echter uitdrukkelijk geen rechten worden ontleend aan de verstrekte informatie in onze advertenties, websites en portalen. Vertrouw daarom niet alleen op deze informatie maar controleer bij aankoop de zaken die u belangrijk vindt en voor u persoonlijk zwaar meewegen in uw besluitvorming.

Wat Geven klanten Vaartland.nl?