Hoe werkt Vaartland.nl?

Over onze occasions

Indien je een auto wilt kopen via één van onze vestigingen, werkt het als volgt;

Je neemt contact op met ons Klant Contact Centrum. We nemen de auto met je door, mochten er beschadigingen aanwezig zijn dan nemen we die uiteraard ook met je door. Indien de auto al op de vestiging bij je in de buurt staat kun je meteen een afspraak maken voor een proefrit. Staat de auto op een andere vestiging, dan kun je een voorlopige koopovereenkomst tekenen waarna Vaartland.nl de auto voor je reserveert en transporteert naar de vestiging van jouw voorkeur. Vervolgens kan je de auto daar bekijken en een proefrit maken. Als de auto voldoet aan de beschrijving en jouw wensen kan je definitief overgaan tot de aankoop.

We hanteren een aantal voorwaarden voor het transporteren van een auto naar een andere vestiging;

- de prijs van de occasion bedraagt meer dan € 5000,-;

- De occasion heeft maximaal 200.000 kilometer op de teller.


- indien het een Jackpotaanbieding betreft, is de auto alleen te koop vanuit de vestiging waar de auto op voorraad staat.

- Je hebt een voorlopige koopovereenkomst getekend met een voorbehoud van een proefrit en dat de auto in de staat verkeert zoals jou verteld is tijdens de eerste afspraak.

De voorraad van Vaartland.nl komt van merkdealers, leasemaatschappijen en particulieren. Vaartland.nl is één van de grootste occasiondealers van Nederland. Jaarlijks verkopen we duizenden occasions. Al onze auto’s worden zorgvuldig gecontroleerd op zowel het exterieur als het interieur. Daarnaast wordt de auto uiteraard ook motorisch nagekeken. Verder wordt de onderhoudshistorie van elke auto bekeken en wordt er tenslotte gekeken of de kilometerstand klopt. Deze informatie is terug te vinden in het Nationaal Autorapport dat te downloaden is via de site.

Onze inkopers proberen zo goed mogelijk in te kopen op basis van de wensen in de markt. Naast dat we altijd een ruime voorraad hebben, bieden onze inkopers ook wekelijks op honderden auto’s. Zij kunnen dus in ieder geval direct voor je aan de slag. Stuur je vrijblijvende zoekopdracht naar klantcontactcentrum@vaartland.nl

Vaartland.nl krijgt wekelijks tientallen nieuwe occasions op voorraad, dus check regelmatig onze website.

Bij Vaartland.nl krijg je meer auto voor je geld. Ten eerste zorgen wij ervoor dat al onze auto’s zowel optisch als technisch gecontroleerd worden. Bij de inname van onze occasions worden deze gecheckt op kenteken, chassisnummer en herkomst. 

Alle onderhoudsgegevens worden vervolgens opgevraagd en gedigitaliseerd. Daarnaast wordt de APK-status gecheckt en gekeken over welke opties de occasion beschikt. Dit alles is terug te vinden op de Voertuigpagina. 

Na de onderhoudscheck wordt de occasion optisch gecontroleerd op schade aan het interieur en exterieur. Heeft een auto grotere schade dan verkopen wij hem uiteraard niet, mocht de schade klein zijn dan laten we dit zo goed mogelijk herstellen. 

Vervolgens wordt er een proefrit met de auto gemaakt waarna de auto de brug op gaat. Op de brug wordt de auto op ruim 70 punten gecontroleerd. We zorgen ervoor dat alle functionaliteiten naar behoren werken en dat er geen gebreken aan de auto zijn die niet verklaarbaar zijn door de leeftijd en kilometerstand van de auto. 

Vaartland.nl verkoopt gebruikte auto’s. Het kan dus zijn dat een auto kleine mankementen heeft zoals die te verwachten zijn bij een auto van een bepaalde leeftijd of met een dergelijke kilometerstand. Wanneer dit het geval is, proberen we deze zo goed en duidelijk mogelijk voor je te omschrijven en waar mogelijk op te lossen. 

Dit heeft alles te maken met de wettelijke conformiteit. Deze conformiteit moet voorkomen dat je als klant geen “kat in de zak” koopt. De wettelijke conformiteit houdt in dat, wanneer je een auto koopt bij Vaartland.nl, deze voldoet aan de verwachtingen van een auto met die leeftijd, het aantal kilometers en voor die prijs. 

Wettelijke conformiteit blijft een vaag begrip, daarom hebben we bij Vaartland.nl verschillende garantiepakketten samengesteld die je tegen een meerprijs af kunt nemen bij de aankoop van een occasion. Deze garantiepakketten zorgen ervoor dat je optimaal kunt genieten van jouw nieuwe auto en dat je meer zekerheid hebt. De garantiepakketten worden verderop in deze veel gestelde vragenrubriek uitgelicht.

Om te zien waar een auto op het moment staat ga je naar het overzicht van de vestigingen en kies je de vestiging bij jou in de buurt. Binnen de vestigingspagina kun je middels de knop [Meer info] en vervolgens de knop [Bekijk voorraad van vestiging] snel en eenvoudig de actuele voorraad van deze vestiging bekijken. Daarnaast kan je ook op elke voertuigpagina zien waar die betreffende auto op dit moment staat.

Ga naar het overzicht van de vestigingen en kies de vestiging bij jou in de buurt. Binnen de vestigingspagina kun je middels de knop [Bekijk hier de voorraad] snel en eenvoudig de actuele voorraad van deze vestiging bekijken. Indien je de filteropties gebruikt krijg je weer de gehele voorraad te zien.

 

Alle auto’s van Vaartland.nl worden gecontroleerd op een schadeverleden met behulp van diverse rapporten. Vaartland.nl verkoopt geen schadeauto’s. Het kan uiteraard wel zijn dat een auto cosmetische schade heeft gehad. Dit proberen we dan zo goed mogelijk op te lossen.

Vaartland.nl doet haar best om van al haar auto's de onderhouds- en kilometerhistorie te achterhalen. Deze informatie kun je terugvinden in het Nationale Autorapport. Het Nationaal Autorapport kun je vinden op de pagina van een bepaalde occasion. Staat het rapport hier niet? Neem dan contact op met ons Klant Contact Centrum. Het kan zijn dat we informatie hebben die digitaal nog niet beschikbaar is.

 

Voor een particulier is er geen verschil. BTW of Marge is van toepassing voor mensen die een auto zakelijk aanschaffen. Als je BTW plichtig bent, bijvoorbeeld als zelfstandig ondernemer, heb je bij een btw-auto de mogelijkheid om de BTW van de aankoopsom terug te vorderen. Bij een Marge auto is dat niet meer mogelijk. Vaak worden de elektrische en hybride auto’s exclusief btw aangeboden. Dit komt omdat dit erg interessante auto’s zijn om zakelijk te rijden.

 

Prijs

Vaartland.nl is een van de grootste occasion aanbieders van Nederland. Doordat Vaartland.nl jaarlijks een grote hoeveelheid occasions inkoopt hebben we aanzienlijke schaalvoordelen. Bovendien heeft Vaartland.nl als doelstelling om haar occasions snel te verkopen. Daarmee neemt Vaartland.nl genoegen met een lagere marge per auto dan collega autobedrijven. Tenslotte is Vaartland.nl ondanks haar grote omvang nog een echt familiebedrijf met korte lijnen.

In tegenstelling tot dealers die hun showrooms jaarlijks moeten aanpassen aan de wensen van de importeurs en hierdoor hoge overheadkosten hebben. Deze kosten worden vervolgens doorbelast in de verkoopprijs van de auto’s.

Een Jackpotaanbieding is een tijdelijke aanbieding met een korte looptijd en een vaste einddatum. Je ontvangt tijdelijk een extra hoge korting op een speciale selectie van occasions. Mocht je willen inruilen op een jackpot aanbieding? Dan bekijkt het Klant Contact Centrum graag, samen met jou, naar de mogelijkheden. De jackpot prijs is exclusief een service-garantiepakket. Uiteraard is het mogelijk om bij een Jackpotaanbieding tegen een meerprijs een service-garantiepakket aan te schaffen. Jackpotaanbiedingen kunnen alleen worden gekocht via één van de vestigingen tegen betaling van de aankoopsom + een optioneel service-garantiepakket.

Een Ex. BTW prijs is de prijs die ondernemers en ZZP’ers betalen voor een auto. Zij hoeven geen BTW te betalen. Het is ook mogelijk om een auto met Ex. BTW prijs te kopen als particulier. Let er dan wel op dat de BTW nog bij de prijs komt.

Vaartland.nl adverteert met een deel van haar autovoorraad op de Duitse website Mobile.de. De prijzen op Mobile.de zijn prijzen die van toepassing zijn voor de export. Exportprijzen zijn lager dan de Nederlandse prijzen omdat een buitenlandse klant de BPM-belasting niet hoeft te betalen. Dit voordeel gaat enkel op voor buitenlandse klanten die een Nederlandse auto, van na de eerste tenaamstellingsdatum 16 oktober 2006, willen uitvoeren. Alle auto's op onze website zijn inclusief BPM en BTW geprijsd, tenzij uitdrukkelijk anders is aangegeven. Ook auto's die door Vaartland.nl zijn geïmporteerd worden op onze website geprijsd inclusief BPM en BTW, zodat je als Nederlandse consument precies weet wat jouw auto kost. Import auto's zijn dan ook van dezelfde kwaliteit en voorwaarden als origineel Nederlandse auto's en uiteraard vallen ook importauto's onder onze algemene garantievoorwaarden.

Een Proefrit of Proefreis

Wanneer je een proefrit wilt maken kan je contact opnemen met ons Klant Contact Centrum. Zij plannen vervolgens samen met jou een proefrit in op de locatie waar de auto zich op dat moment bevindt. Voordat de proefrit gereden wordt spreek je ter plekke de auto door met een van onze verkoopadviseurs.

Indien de auto waar je een proefrit mee wilt rijden op een andere locatie staat, dien je eerst langs te komen op de vestiging waar je de proefrit wilt maken. Vervolgens kunnen we, na het bespreken van de staat van de auto, een afspraak maken voor een proefrit.

Wanneer je proefrit wilt rijden dien je een geldig rijbewijs mee te nemen.

Tijdens de proefrit is de auto voorzien van een groen handelaarskenteken en je bent dus gewoon verzekerd. Echter rekenen wij wel een eigen risico van 450 euro.

De 'Proefreis' van Vaartland.nl is een nieuwe manier om jouw auto (mits online gekocht) te ervaren. Nadat de auto is betaald en afgeleverd heb je twee weken de tijd om gedurende maximaal 500 kilometer jouw nieuwe auto te ervaren. Volgens ons de beste manier om te ontdekken of jouw nieuwe auto ook echt bij je past. Indien je tijdens de 'Proefreis' besluit om de auto niet te houden, koopt Vaartland.nl jouw auto terug en ontvang je het aankoopbedrag retour mits er minder dan 500 kilometer mee is gereden. Er wordt wel €250,- in mindering gebracht voor de gereden kilometers. Uiteraard dient de auto in dezelfde staat te verkeren als op het moment van verkoop.

De 'Proefreis' is een van de voordelen van het Online-servicepakket. Het is een extra dienst die Vaartland.nl exclusief aanbiedt wanneer je jouw auto online koopt in combinatie met het Online-servicepakket.

Indien je er de voorkeur aan geeft om jouw auto via een van onze vestigingen te kopen kun je gebruik maken van een uitgebreide proefrit.

Een 'Proefrit' wordt aangeboden indien je een auto koopt via een van onze vestigingen of wanneer je een auto op het oog hebt die je graag wilt testen. Het is een dagdeel waarin je een rit maakt om een indruk te krijgen van de auto.

Een 'Proefreis' is een uitgebreide kennismaking met jouw nieuwe auto. Je hebt 14 dagen om de auto te ervaren in jouw dagelijks gebruik. De 'Proefreis' is een extra dienst die Vaartland.nl exclusief aanbiedt wanneer je jouw auto online koopt met een Online-servicepakket.

De 'Proefreis' is een gratis service van Vaartland.nl als promotie voor het online kopen van een auto in combinatie met het Online-servicepakket. Na aflevering van jouw nieuwe auto start de 'Proefreis' van 14 dagen of 500 kilometer.

Wanneer je tijdens de Proefreis besluit om je nieuwe auto te retourneren aan Vaartland.nl, zijn er drie mogelijkheden: 

  • De auto is nog niet doorverkocht en er zijn geen extra kosten gemaakt. In dat geval kun je jouw oude auto terugkopen van Vaartland.nl tegen dezelfde condities als waarvoor je deze hebt verkocht.

  • Indien er door Vaartland.nl kosten zijn gemaakt om je oude auto verkoop-klaar te maken, worden deze kosten doorbelast.

  • Je auto is inmiddels doorverkocht. Vaartland.nl doet je graag een voorstel voor een alternatieve auto.

Als je tijdens de 'Proefreis' besluit om de auto terug te verkopen aan Vaartland.nl, neem je contact op met ons Klant Contact Centrum. Zij overleggen met jou waar en wanneer je de auto kunt inleveren. De auto wordt nagelopen en gecontroleerd voor inname. Je ontvangt ter plaatse een vrijwaringsbewijs en het aankoopbedrag minus € 250,- voor reserverings- en administratiekosten wordt teruggestort op je rekening.

De 'Proefreis' geldt voor een periode van 14 dagen met een maximum van 500 gereden kilometers. Na deze 14 dagen is jouw 'Proefreis' verlopen. Besluit je na de 14 dagen proefreis dat je de auto toch niet wilt kopen, dan kun je de auto weer ter verkoop aanbieden aan Vaartland waarna je een passend voorstel ontvangt.

De 'Proefreis' geldt voor een periode van 14 dagen met een maximum van 500 gereden kilometers. Indien je met de auto meer dan 500 kilometer hebt gereden vervalt het aanbod van Vaartland.nl om jouw auto terug te kopen tegen de door jou betaalde aankoopprijs. Vaartland.nl kan de auto terugkopen en zal je, na inspectie, een passend voorstel doen.

Eventuele schade wordt gedekt door jouw autoverzekering waarbij de exacte dekking en voorwaarden afhankelijk zijn van de door jou afgesloten autoverzekering. Indien gewenst kan Vaartland.nl je een verzekering met volledige dekking aanbieden.

Bij aanvang van de 'Proefreis' is de auto op jouw naam overgeschreven. Je dient er zelf voor te zorgen dat jouw auto verzekerd is. Indien je dat wenst kan Vaartland.nl je een passend voorstel doen op basis van jouw wensen.

Inruilen of Verkopen

Of je nu een jonge of oude auto hebt, Vaartland.nl ruilt je huidige auto graag in. Je ontvangt bij aflevering direct een vrijwaring voor je huidige auto. Je kunt alleen inruilen door een auto te kopen via een van onze vestigingen. Je kunt wel een vrijblijvend online inruilvoorstel opvragen door je auto aan te bieden via: https://www.vaartland.nl/verkopen/ Hier wordt gevraag om een volledige beschrijving van je auto inclusief foto’s. 

Je kunt er ook voor kiezen om langs één van onze showrooms te gaan zodat we je ter plekke een voorstel kunnen doen. Hier kun je zien waar je ons kan vinden: https://www.vaartland.nl/vestigingen/ 

Je kan ook nog contact opnemen met ons Klant Contact Centrum op
telefoonnummer: 0182-748500 om een afspraak te maken bij één van onze showrooms zodat je een vrijblijvend voorstel kan ontvangen.

In tegenstelling tot veel collega-bedrijven is het bij Vaartland.nl mogelijk om meerdere auto’s op één auto in te ruilen. Neem daarvoor contact op met de vestiging bij je in de buurt.

Ook het inruilen van een motor is bij Vaartland.nl mogelijk evenals een camper of een caravan.

Je kunt jouw auto altijd aan Vaartland.nl voor verkoop aanbieden. Je hoeft hier geen afspraak voor te maken, maar kom gewoon langs bij één van onze vestigingen. Hou er wel rekening mee dat je alle autopapieren, het onderhoudsboekje en de schadehistorie meeneemt. Daarnaast zullen we de auto ook controleren op de juistheid van de kilometerstand. Indien onze inkoop het nodig acht, wordt de auto vooraf aan een technische inspectie onderworpen. Het geld wordt overgemaakt op je bankrekening, het is niet mogelijk om dit contant uit te laten keren. 

Je kunt je auto ook online aan ons verkopen via onderstaande link: https://www.vaartland.nl/verkopen/

De auto wordt vervolgens via de dienst; Inruilmanager, aangeboden aan 250 aangesloten autobedrijven, waardoor je de beste prijs krijgt voor jouw auto. Je ontvangt op werkdagen (van 08.00 tot 18.00 uur) binnen 60 minuten een voorstel met een gegarandeerd bod, dus je weet exact waar je aan toe bent. Daarmee heb je bovendien het voordeel dat Vaartland.nl je huidige auto inneemt bij aflevering van je nieuwe auto. Zo heb je altijd een auto tot je beschikking en heb je geen omkijken naar de logistieke zaken.

Financieren

Jazeker! Voor het financieren van je auto werkt Vaartland.nl samen met verschillende specialisten. Deze bemiddelen in alle vormen van lenen, zoals een persoonlijke lening of een doorlopend krediet. Een persoonlijke lening heeft het voordeel dat je precies weet waar je aan toe bent omdat de looptijd en de rente voor de hele periode vaststaan. Een doorlopend krediet is geschikt voor iedereen met een wisselende kredietbehoefte. De financiering sluit je overigens niet bij Vaartland.nl af maar rechtstreeks bij een van onze partners. 

Kijk hier voor meer informatie: https://www.vaartland.nl/financiering/

Op onze website is het mogelijk om een indicatie te krijgen van jouw financieringsmogelijkheden. Vaartland.nl stuurt deze gegevens niet door. Indien je een voorstel wilt ontvangen van één van onze partners, kun je jouw contactgegevens invullen. De desbetreffende partner neemt vervolgens rechtstreeks contact met je op.

Garantie & Kwaliteit

Bij aankoop via de showroom heb je de keuze uit drie Service-garantiepakketten: 

De service en garantievoorwaarden downloaden? 

Basis pakket

Budget pakket

Maxi pakket

Maxi + pakket

Online pakket
Waarom werken wij met Pakketten?

Door met verschillende garantie pakketten te werken kunnen wij onze klanten een garantie op maat aanbieden. Hierboven hebben wij onze pakketten beknopt uitgelegd. Wil je hierover meer weten dan kun je altijd contact opnemen met een van onze verkoopadviseurs of bel naar ons Klant Contact Centrum.

Bij het gebruik van een auto heb je te maken met meerdere soorten kosten. Zo heb je bijvoorbeeld reparaties en onderhoud. Dit zijn 2 verschillende zaken, reparaties vallen onder garantie, mits deze binnen de gekozen garantievoorwaarden vallen. Onderhoud zijn kosten die periodiek gemaakt moeten worden. Vaartland.nl levert de auto af in huidige staat van onderhoud. Met de pakketten die Vaartland.nl aanbiedt kun je zelf kiezen hoe je de auto afgeleverd wilt hebben. Met de afname van een Maxi pakket kan je optimaal genieten van jouw nieuwe auto.

Basis pakket 695 euro 

Al onze auto’s worden vooraf gecheckt op 40 punten, zodat we zeker weten dat ze voldoen aan onze kwaliteitseisen. We streven ernaar om alle auto’s te verkopen in combinatie met het Maxi Garantie Pakket zodat je optimaal kan genieten van je nieuwe auto. Indien de aanschafprijs niet past binnen je budget bieden we je het Basis pakket. Het Basis pakket is bedoeld voor occasions tot 12 jaar en een kilometerstand tot 200.000 kilometer.

Het Basis pakket dekt de motor en versnellingsbak van de auto voor een periode van 3 maanden of 15.000 kilometer. Hierbij worden de arbeidskosten 100% vergoed. Per defect is er een eigen risico van € 45,-. Reparaties kan je laten uitvoeren bij een garage om de hoek. Mocht je auto een defect krijgen buiten Nederland maar binnen Europa, dan heb je in de meeste gevallen recht op vergoeding van de reparatiekosten. De voorwaarden voor de garantie kun je hier downloaden (link toevoegen) 

In het Basis pakket zitten de volgende services inbegrepen: 

- Auto wassen/zemen/stofzuigen
- Een kwart tank brandstof
- RDW-tenaamstelling en vrijwaring van de inruilauto
- 3 maanden garantie op de motor en aandrijflijn
- Olie onderhoudsbeurt
- Minimaal 6 maanden APK
- Afleverservicepakket 

De nadelen aan het Basis pakket zijn 

- 45 euro eigen risico per claim
- De auto mag maximaal 12 jaar oud zijn en/of 200.000 kilometer hebben gereden om in aanmerking te komen voor een Basis pakket. 

Wanneer je een defect met je auto hebt ontvang je een vergoeding voor de onderdelen die gebruikt moeten worden bij de reparatie. Hoe hoog deze vergoeding is hangt af van de leeftijd en het aantal gereden kilometers. De arbeidskosten worden voor 100% vergoed.

Kilometerstand of leeftijd Auto  Vergoeding onderdelen Vergoeding arbeid
Minder dan 110.000 kilometer of 7 jaar 100%      100%     
Minder dan 130.000 kilometer of 8 jaar 80% 100%     
Minder dan 150.000 kilometer of 9 jaar  70% 100%     
Vanaf 150.000 kilometer of 9 jaar  60% 100%     

*Autotrust betaalt 100% van de arbeidskosten tot het maximale uurtarief. 

Budget pakket 695 euro 

Niet iedere auto komt in aanmerking voor het Maxi Garantie pakket door factoren als leeftijd, hoge afschrijving of extreem vermogen. Als alternatief bieden we in dat geval het Budget pakket. Jaarlijkse kosten voor reparatie en onderhoud zijn over het algemeen hoger voor deze categorie auto’s, dan voor auto’s met een lagere afschrijving en kilometrage.

Het Budget Pakket dekt de motor en versnellingsbak van de auto voor een periode van 3 maanden of 10.000 kilometer. Hierbij worden de arbeidskosten 100% vergoed. Per defect is er een eigen risico van € 145,-.

In het Budget pakket zitten de volgende services inbegrepen: 

- Auto wassen/zemen/stofzuigen
- Een kwart tank brandstof
- RDW-tenaamstelling en vrijwaring van de inruil auto
- 3 maanden garantie op de motor en aandrijflijn
- Olie onderhoudsbeurt
- Minimaal 6 maanden APK
- Afleverservicepakket

De nadelen aan het Budget pakket zijn: 

- 145 euro eigen risico per claim 

Wanneer je een defect met je auto hebt ontvang je een vergoeding voor de onderdelen die gebruikt moeten worden bij de reparatie. Hoe hoog deze vergoeding is hangt af van de leeftijd en het aantal gereden kilometers. De arbeidskosten worden voor 100% vergoed. 

Kilometerstand of leeftijd Auto  Vergoeding onderdelen Vergoeding arbeid
Minder dan 110.000 kilometer of 7 jaar 100%      100%     
Minder dan 130.000 kilometer of 8 jaar 80% 100%     
Minder dan 150.000 kilometer of 9 jaar  70% 100%     
Vanaf 150.000 kilometer of 9 jaar  60% 100%     

*Autotrust betaalt 100% van de arbeidskosten tot het maximale uurtarief. 

Maxi pakket vanaf 995 euro 

Het Maxi pakket biedt onze meest uitgebreide garantie en is beschikbaar voor auto’s die jonger dan 10 jaar zijn en maximaal 200.000 kilometer op de teller hebben staan. Daarmee heb je 6 maanden of 15.000 kilometer garantie na aflevering. Allereerst wordt de auto nagekeken op 40 punten zodat we zeker weten dat de auto voldoet aan onze kwaliteitseisen. De auto wordt ook nagekeken op onderhoud gevoelige zaken die de komende 15.000 kilometer bij normaal gebruik vervangen dienen te worden. Indien dit het geval is worden deze vooraf vervangen, zodat je zorgeloos kunt rijden. 

Het Maxi pakket kost 995 euro voor auto’s die maximaal 100.000 kilometer hebben gereden. Voor auto’s met een kilometerstand tussen de 100.000 en 160.000 kost het pakket 1195 euro en voor auto’s met een kilometerstand tussen de 160.000 en 200.000 kost het pakket 1295 euro. De reden dat het pakket duurder is voor auto’s met een hoge kilometerstand is dat de kans groter is dat er onderhoud aan deze auto’s moet plaatsvinden. 

Indien er tijdens de garantieperiode toch reparaties of onderhoud moet worden uitgevoerd, dan worden de arbeidskosten, onderdelen en eigen risico 100% vergoed. Reparaties kan je laten uitvoeren bij een garage om de hoek. Mocht je auto een defect krijgen buiten Nederland maar binnen Europa, dan heb je in de meeste gevallen recht op vergoeding van de reparatiekosten. Tenslotte heb je ook recht op pechhulp wanneer je langs de weg stil komt te staan. 

In het Maxi pakket zitten de volgende services inbegrepen: 

- Volledig poetsen van de auto
- Een kwart tank brandstof
- RDW tenaamstelling en vrijwaring van de inruilauto
- Nieuwe automatten indien nodig
- 6 maanden volledige garantie
- Preventief onderhoud
- 15.000 kilometer rijden zonder onderhoudskosten
- Tweede sleutel
- Geen eigen risico
- Landelijke garantiedekking
- Pechhulp/Afsleepregeling  
- Europese garantiedekking
- Aircocheck
- Gratis kortingsbon Autovoordeelshop.nl
- Afleverservicepakket ter waarde van 295 euro 

Maxi+ pakket 

Het Maxi+ pakket is eigenlijk een aanvulling op ons Maxi pakket. Je ontvangt hierbij alle voordelen van ons Maxi pakket maar dan komt deze ook nog eens als 6 maanden aanvulling. Je ontvangt in feite dus 12 maanden lang garantie op je auto. Per defect heb je een eigen risico van € 45,-. Je ontvangt een vergoeding voor de onderdelen die bij de reparatie gebruikt worden. Tenslotte heb je de eerste 6 maanden geen eigen risico. 

Online pakket 

Ons Online pakket biedt een totale dekking voor je online gekochte auto. Als je op onze website een auto online aankoopt dan neem je automatisch ons Online pakket af. Deze heeft dezelfde waarde als het maxipakket. Je hebt dan 6 maanden lang garantie op de complete auto. Ook wordt de auto vooraf klaargemaakt en gecheckt op 40 punten zodat we zeker zijn dat de auto voldoet aan alle eisen. Mocht er bij deze controle nog onderdelen aan vervanging toe zijn binnen de komende 15.000 kilometer dan worden deze preventief vervangen. Tenslotte heb je ook recht op pechhulp wanneer je langs de weg stil komt te staan.

Nadat je jouw nieuwe auto volledig hebt betaald via de website zal de auto klaargemaakt worden en via een chauffeursdienst gratis bij jou thuis worden bezorgd. Wel zo makkelijk! Vervolgens start je proefreis van 14 dagen of 500 kilometer.

Vaartland.nl probeert om haar advertenties zo accuraat en actueel mogelijk weer te geven. Er kunnen echter uitdrukkelijk geen rechten worden ontleend aan de verstrekte informatie in onze advertenties, websites en portalen. Vertrouw daarom niet alleen op deze informatie maar controleer bij aankoop de zaken die je belangrijk vindt en voor jouw persoonlijk zwaar meewegen in je besluitvorming.

Wanneer je bij de aankoop van je nieuwe auto en Maxi pakket of een Online pakket hebt afgenomen, kan je gratis gebruik maken van de RoadGuard App. RoadGuard is een App van Centraal beheer. Wanneer je onderweg pech krijgt kan je dit 24/7 via de RoadGuard App melden. Nadat je het probleem hebt omschreven is er een monteur binnen 30 minuten bij je. Hij of zij helpt je vervolgens verder op weg. De kosten voor het wegslepen moet je zelf voorschieten. Je mag de auto naar de dichtstbijzijnde garage laten slepen. Extra kosten zijn voor eigen rekening.

Of je auto online is aangeschaft of via een van onze vestigingen, Vaartland.nl heeft geen bezwaar tegen een aankoopkeuring. Je mag zelf bepalen door welke onafhankelijke organisatie je de aankoopkeuring laat uitvoeren. De kosten van een aankoopkeuring zijn voor je eigen rekening.

Al onze garantiewerkzaamheden worden uitgevoerd in samenwerking met Autotrust. Autotrust is onze vaste garantiepartner die je begeleiden bij een eventueel garantieproces zodat je snel terecht kan bij een garage bij jou in de buurt. Zo heb je de maximale zekerheid dat je garantieclaim op de juiste manier in behandeling wordt genomen en geniet je van duidelijke en directe communicatie. Heb je een claim, dan kun je deze via de website van autotrust.nl/claims aanmelden. Vervolgens wordt er zo snel mogelijk contact met je opgenomen waarin zij de procedure met je doornemen. Zo kun je vaak bij een garage bij jou in de buurt terecht en ondervind je het minste last van je klacht. Meld wel altijd van tevoren je claim aan voordat je (herstel-) werkzaamheden laat uitvoeren. Zo kom je niet voor verrassingen te staan dat je zelf opdraait voor de kosten.

Als je jouw auto online hebt gekocht, gaat de garantieperiode van zes maanden gelijktijdig in met de 'Proefreis'. In het uitzonderlijke geval dat er in de 14 dagen van de 'Proefreis' een technisch mankement ontstaat, valt de reparatie binnen de garantie.

Het kan helaas gebeuren dat je aangekochte auto van Vaartland.nl niet de gewenste kwaliteit heeft zoals je had verwacht. Om een passende oplossing te vinden, kun je onderstaand stappenplan volgen.

1) Heb je een garantiepakket afgesloten bij de aankoop van je auto? Dan kan je aanspraak doen op de garantie van je auto. Dit gaat middels onze garantievertrekker Autotrust. je kunt via claims@autotrust.nl de claim aanmelden. Vervolgens zal Autotrust contact met je opnemen over de te volgen procedure.

Heeft je claim via Autotrust niet het gewenste resultaat opgeleverd? Allereerst is dit dan een vervelende situatie, maar toch kijken we graag met je mee naar een passende oplossing. Vervolgens kun je de volgende stappen doorlopen.

2) Je kan direct contact opnemen met de verkoopadviseur van je aangekochte auto. De gegevens van de verkoopadviseur kun je terugvinden op de koopovereenkomst.

3) Iedere dag is onze medewerker van de klantenservice aanwezig om je klacht in behandeling te nemen. Je kunt onze medewerker bereiken via klantenservice@vaartland.nl of bellen op: 0182-748500

4) Heb je een overige opmerking, bijvoorbeeld over je ervaring met Vaartland.nl of heb je een opmerking zodat wij onze dienstverlening kunnen verbeteren? Deel het dan ook met ons via klantenservice@vaartland.nl.

Betalen

Je kunt bij Vaartland.nl op veel verschillende manieren de auto betalen. Zorg dat de volledige betaling is bijgeschreven op onze bankrekening voordat de aflevering plaatsvindt, anders kunnen we de auto niet aan je meegeven.

Dit kan uiteraard via online bankieren. De makkelijkste en meest gebruikte manier is via iDEAL. Zo kan je met je eigen bank betalen en weet je dat dit zo veilig mogelijk gebeurt. Je kunt er ook voor kiezen om het gehele bedrag ter plaatse te pinnen. Helaas is het niet mogelijk om de betaling contant te betalen. Als je bij aflevering wilt pinnen, vergeet dan niet om van tevoren je bank te bellen voor een verhoogd pinlimiet.

Je kunt bij Vaartland.nl op de volgende manieren betalen: 

- In de showroom kan je betalen met je pinpas
- iDEAl link
- Op locatie overmaken met behulp van een iDEAL-link

Ja, bij Vaartland.nl doe je een aanbetaling van 15% op het moment dat je de koop sluit. Dit doen wij in verband met de kosten die gemaakt worden voor het klaarmaken en afleveren van de auto. De aanbetaling kan ter plekke per pin worden voldaan. Het is ook mogelijk om het bedrag ter plekke over te maken.

Door aan te betalen heb je de zekerheid dat de auto voor je is gereserveerd. Dat geeft je de tijd om de rest van de aankoop te regelen, zoals de verzekering en een eventuele financiering. Daarnaast kan je jouw huidige auto voor verkoop aanbieden aan Vaartland.nl. Bij online gekochte auto's is de aanbetaling een vast onderdeel van het Online-servicepakket. De aanbetaling wordt in mindering gebracht op de totale aankoopsom.

Op onze website kun je eenvoudig jouw online aankoop aanbetalen via iDEAL. Nadat je een auto hebt geselecteerd en jouw gegevens hebt ingevoerd, word je doorgestuurd naar de betaalomgeving.

Indien je ervoor kiest om online te kopen, wordt de auto voor je gereserveerd nadat je een aanbetaling hebt gedaan van €250,- via iDEAL op onze website. Daarmee heb je de zekerheid dat niemand anders jouw droomauto koopt en je hebt 14 dagen de tijd om de verzekering en eventuele financiering te regelen.

Indien je hebt aanbetaald maar je besluit om de auto niet te kopen, ontvang je de aanbetaling terug minus €250,- voor reserverings- en administratiekosten. Het bedrag wordt teruggestort op je bankrekening.

Aflevering

Indien je auto is gekocht in een van onze vestigingen, vindt de aflevering plaats op de vestiging waar je de auto hebt aangeschaft. Tegen bijbetaling kan je de auto ook bij je thuis af laten leveren. Koop je de auto online? Dan wordt deze gratis thuis afgeleverd. 

Door gebruik te maken van het Online-servicepakket kan jouw online gekochte auto op verschillende manieren worden afgeleverd. Je bepaalt zelf wat je het prettigste vindt. De aflevering kan in een van onze vestigingen plaatsvinden. Als extra service kan jouw online gekochte auto ook bij je thuis worden afgeleverd. Je kunt er ook voor kiezen om de auto af te laten leveren op een locatie die jij handig vindt, zoals bijvoorbeeld je werk. 

Online gekochte auto's worden binnen Nederland gratis bezorgd. Houd er rekening mee dat op het moment van aflevering het totale aankoopbedrag is overgemaakt op de rekening van Vaartland.nl.

Indien je een auto koopt in een van onze vestigingen, is de afleveringstermijn afhankelijk van het gekozen service-garantiepakket. Op zaterdagen worden geen afleveringen uitgevoerd, omdat onze verkoopadviseurs je optimaal van dienst willen zijn en door drukte is dit vaak niet mogelijk. 

Online gekochte auto's kunnen binnen 2 werkdagen gereed staan voor aflevering in de vestiging waar de auto op dat moment op voorraad staat. Indien je de auto thuis wilt laten bezorgen of op een andere vestiging bedraagt de aflevertijd maximaal 60 uur nadat de volledige betaling is ontvangen. Op zaterdag en zondag worden er geen auto's afgeleverd.

Annuleren

Jazeker! Heb je de (koop-)overeenkomst getekend en gekozen voor een auto van Vaartland.nl maar je kiest er helaas voor om af te zien van de koop. Dan rekent Vaartland.nl 15% van de verkoopprijs van de auto. In deze kosten zitten verschillende werkzaamheden verwerkt zoals; werkplaatskosten, administratiekosten, poetskosten etc.

Direct hulp nodig?

Neem contact op met Vaartland op telefoonnummer 0182-716402 (ma - vrij 8:00-23:00, zat 08:00-17:00 en zo 12:00-18:00) of per mail kcc@vaartland.nl

Meer weten over de werkwijze van Vaartland.nl?

Vaartland.nl werkt graag transparant. We streven ernaar om zo helder mogelijk te zijn over onze diensten. Zodat je vooraf exact weet wat je van ons mag verwachten. In onderstaande rubrieken vind je de antwoorden op de meest gestelde vragen. Mocht je toch nog vragen hebben, dan horen wij dat graag. Onze medewerkers van het Klant Contact Centrum zijn bereikbaar op bovenstaand telefoonnummer of stuur een e-mail naar kcc@vaartland.nl.

Mocht je toch ontevreden zijn over onze service of onverhoopt problemen hebben met je auto, geef ons dan de mogelijkheid uw probleem op te lossen. Neem hiervoor contact op met je verkoopadviseur of een e-mail sturen naar ons Klant Contact Centrum via klantenservice@vaartland.nl. Om je snel van dienst te kunnen zijn is het handig dat je de vestiging en het kenteken van de auto in je e-mail aangeeft.

Contact met Vaartland.nl
Kan ik je helpen?
(nu bereikbaar)

Bereikbaarheid

Veel gestelde vragen

Team Vaartland.nl